ابتدا جهت تنظیمات محل قرار گیری باتری در موقعیت تست ، اپراتور در حالت فرمان دستی از کلیدهای روی تابلوی فرمان موقعیت باتری را برای حالت اتومات مهیا می نماید.
سپس فرمان حالت اتومات توسط اپراتور تعیین و باتری زیر دستگاه قرار می گردد ، جک فیکس عمل نموده و باتری را در موقعیت تنظیم شده قفل می نماید .
هد نازل های تست روی سوراخ های درب باتری قرار گرفته و سیستم بصورت اتومات ابتدا نشتی فریم دور درب را تست می کند و سپس نشتی بین خانه های باتری را ، در هر موردی که مشکلی باشد دستگاه آلارم می دهد ، در غیر این صورت باتری بعد از تست از دستگاه خارج می گردد.
اگر تست نشتی تایید نگردد دستگاه آلارم داده و اپراتور باتری از خط تولید خارج می کند .
روش تست هم بدین گونه هست که فشار 250 میلی بار وارد باتری شده و بعداز آن جریان هوا قطع می گردد و هوا داخل باتری به مدت 10 ثانیه محبوس می شود ، در صورتی که افت آن حداکثر 10میلی بار باشد باتری تایید است ، در صورتی که اختلاف فشار بیش از 10 میلی بار باشد باتری تایید نمی گردد.