Skip to main content
طرح توجیهی

طرح توجیهی تولید باتری به ظرفیت 100000 عدد در سال

By آگوست 30, 2017سپتامبر 20th, 2022No Comments

مخاطبین محصول

- افرادی که به دنبال یک سرمایه گذاری راحت در فرایند تولید هستند .

- افرادی که قصد دارند یک کسب و کار منطقه ای با تعداد مشتریان گسترده و خرده فروش داشته باشند.

- کلیه افرادی که در نظر دارند از تسهیلات کم بهره بانکی استفاده نمایند.

فرمت محصول

PDF در قالب 2 فایل

نوع محصول

دانلودی

ارزش محصول

38,900 تومان

محتویات محصول

پلیت باتری
عایق پلیت باتری
محفظه / جعبه باتری
الکترولیت باتری
بست پلیت باتری
ترمینال های باتری
درب جعبه باتری
آشنایی با ساختار باتری های سرب – اسیدی
شناخت باتری های سرب – اسیدی
الکتروشیمی باتری های سرب – اسیدی
انواع باتری های سرب- اسیدی
باتری های سرب – اسیدی با منفذ تنظیم شده
ساختار باتری های سرب – اسیدی
شبکه باتری

خرید و دانلود طرح توجیهی تولید بست باتری

تحقیقات بازار

بررسی باتری جهت یازار مصرف
پیش بینی آینده بازار مصرف باتری
بررسی وضعیت تولید و تقاضاب باتری
آشنایی با برند های وارداتی
تجزیه و تحلیل بازار باتری
خودرو سازان
بازار یدک
صادرات

شناخت تکنولوژی باتری سرب – اسیدی

تکنولوژی سرب – آنیموان
تکنولوژی سرب – سلنیم
تکنولوژی سرب – کلسیم

شناخت تکنولوژی تولید باتری های سرب – اسیدی

روش گرید کست(Grid Cast)
اکسپاندد متال (Expanded Metal)
کست مداوم (Continuous Cast )
آشنایی با فرایند مونتاژ باتری های سرب – اسیدی

محتویات اقتصادی طرح توجیهی

مواد اولیه
حقوق و دستمزد
نگهداری و تعمیرات
استهلاک
سوخت و انرژی
فروش
هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی
دوره بازگشت سرمایه
نقطه سر به سر
برآرود سرمایه ثابت
زمین
محوطه سازی
ساختمان ها
ماشین آلات
تاسیسات
وسایل نقلبه
وسایل اداری
هزینه های قبل از بهره برداری
هزینه های جاری

خلاصه طرح توجیه فنی و اقتصادی

ظرفیت

100,000 جفت بست باتری در سال

مبلغ کل سرمایه گذاری

95,786 میلیون ریال

سهم آورده متقاضی

57,525 میلیون ریال

سهم تسهیلات

38,350 میلیون ریال

دوره بازگشت سرمایه

47,6 ماه

تعداد اشتغالزایی

40 نفر

مقدار زمین

10000 متر

مزیت باتری در صنعت و خصوصاً صنعت خودرو در سرمایه گذاری چیست؟

یک خودرو برای تولید از تعداد قطعات بی شماری تشکیل شده است ، که این قطعات توسط پیمانکاران خودروسازها دریافت و در مرحله مونتاژ مورد استفاده قرار می گبرند .

صنعت خودرو سازی در تمام دنیا بعد از صنایع نظامی از نظر ارتقاء سیستم های بهره وری ، مهندسی و تضمبن کیفیت در ایجاد و گسترش آن ها تا کنون پیشرو بوده اند و دلیل اصلی آن در اولویت بودن جان انسان ها بوده است .

در کشور ما صنعت خودرو سازی سابقه ای 50 ساله دارد که نسبت به خیلی از کشورهای دنیا سابقه ای طولانی است.

درایران قطعه سازی خصوصاً از زمانی که شرکت های پژو و رنو فرانسه مشارکت داشته اند نسبت به استاندارد های دنیا ارتقاء بایسته ای یافته اند و در بازار مصرف هم قطعات تولیدی ایران در خیلی از برندها در رقابت با مشابه خارجی مورد توجه مشتریان بازار یدک و تعیمر کاران خودرو قرار می گیرد.

عمده قطعات خودرو با توجه به ساحتار و مواد تشکیل دهندهء آن ها به دلیل صلب بودن در صورتی که خودرو کم کار باشد و یا در پارکینگ های خودروسازان به مدت طولانی بیش از 3 ماه پارک باشد آسیبی نمی بینند .

اما باتری خودرو با توجه به ساختار شیمیایی آن و در واقع فعل و انفعالات داخل باتری در صورت استفاده و یا عدم استفاده این خاصیت را ندارد و به مرور زمان در حال اضمحلال و افت ساختار می باشد.

همان طور که بشر در زندگی مادی در خال رشد است و هر روز بیشتر به سمت رفاه بیشتر حرکت می کند ، در استفاده از کولر در فصل گرما که به نوعی ارتباط مستقیم با باتری خودرو دارد ، نیز روز به روز وابسته تر می گردد .

با توجه به بیش از دو دهه تجربه من در کسب و کار باتری تا کنون هر خودرو سازی که وارد عرصه تولید و مونتاژ شده است اولین قطعه ای که طرف خارجی از آن شرکت در جهت بومی سازی تقاضا نموده است باتری بوده است .
باتری خودرو و لاستیک خودرو جزو مهمترین و استراتژیک ترین قطعات یدکی خودروهای سبک و سنگین هستند. و پایه حمل و نقل و لجستیک هر کشور می باشند.
اما مزیت مهم باتری نسبت به لاستیک در سرمایه گذاری است زیرا برای تولید باتری در سطوح مختلف توان مالی سرمایه گذار ی مقدور است ولی در صنعت لاستیک این مزیت وجود ندارد و سرمایه گذاری از همان ابتدا نیاز به مبالغ سنگینی دارد .
این مقدمه کوتاه گفته شد تا شما دوست عزیزی که به دنبال کسب و کاری مورد نیاز جامعه در جهت سرمایه گذاری می باشید را بیشتر با نیاز روز افزون جامعه به باتری آشنا کرده باشم .

یک کارخانه تولید باتری از 3 قسمت عمده ولی منفک تشکیل شده است :

1- بخش تولید پلیت باتری که قسمت سنگین سرمایه گذاری می باشد.
2- بخش مونتاژ باتری که با هر توانی از سرمایه گذاری قابلیت انجام را دارد و حتی در این بخش به روش های تلفیقی از نیمه اتومات و دستی قابل تولید هست .
3- بخش فینیشینگ / پایانی که شامل مراحل اسید پرکنی – شارژ – شستشو وخشک کردن و لیبلینگ و بسته بندی می گردد.

در کشور ایران اکثر شرکت های بزرگ تولیدی ابتدا از بخش دوم شروع به کار کرده اند ، چون سرمایه گذاری در این بخش ریسک پذیری پایینی دارد.
در طرح ارائه شده برای تولید 100.000 عدد باتری در سال ، بخش مونتاژ از سیستم های نیمه اتومات و دستی و اتومات و فول اتومات جهت مونتاژ باتری استفاده می گردد .
این طرح توجیهی بر اساس استاندارد های وزارت صنعت و معدن و تجارت تهیه شده است و برای پرکردن فرم های اخذ جواز تاسیس مناسب می باشد .
وجه تمایز این طرح توجیهی فنی و اقتصادی با سایت هایی که طرح های عمومی تر را می فروشند در این است که توسط متخصصین صنعت باتری و بر اساس اطلاعات به روز تهیه شده است، و مهم تر از همه توسط گروهی تهیه گردیده است که در امر طراحی و ساخت تجهیزات و ماشین آلات و تامین مواد اولیه در حال فعالیت هستند.
سرمایه گذارانی که این طرح را خریداری نمایند در صورتی که در این صنعت نیاز به تهیه طرح های توجیهی جامع تر داشته باشند از طریق راه های ارتباطی می توانند تماس بگیرند و قسمت فنی گروه صنعتی فناور ماشین در اسرع وقت نیاز آن ها را بر طرف می نمایند.

هر چند در تهیه طرح های توجیهی باید موارد استاندارد رعایت گردد و درتهیه این پکیج نیز رعایت گردیده و مبلغ کل سرمایه گذاری بر اساس استاندارد عدد بالاییی به لحاظ ریالی بر آورد گردیده است ، اما برای تولید تعداد 100.000 عدد باتری در سال با سرمایه ثابت و در گردش حدود 2 میلیارد تومان نیز با شرایطی قابل انجام است ، اطلاعات و راهکار های تجربه شده در صورتی که دوستان مصمم به سرمایه گذاری آن باشند ارائه خواهد شد .
مزیت دیگر طرح های ارائه شده صرفا ارائه اعداد و ارقام نیست بلکه تمام موارد داخل طرح به روز می باشد و تولید کننده دستگاه ها و همچنین ارائه دهنده دانش تولید نیز معرفی گردیده است .